Досвід


     Людина завжди прагне до краси. Вона насолоджується природою й архітектурними спорудами, прикрашає своє житло й одяг. Фундамент цього естетичного виховання закладається у школі. І щоб навчити дитину цілісному сприйняттю навколишнього світу, навчити її переживати, ототожнювати цінності у своєму житті з ідеалами, ми звертаємось до мистецтва. І великий потенціал при вивченні мистецтва містить використанням інформаційно-комунікаційних технологій.

     У розв’язані цих завдань велику користь приносять сучасні технічні засоби і новітні технології, такі, наприклад, як комп’ютер і засоби мультимедіа, що допомагає вирішувати проблемами активізації пізнавально-пошукової та самостійної творчої активності учнів на уроках художньо-естетичного циклу а саме образотворчого мистецтва. 
    Крім озброєння учнів конкретними знаннями основ предмета, я намагаюсь наділити їх також уміннями і навичками самостійного поповнення своїх знань, тобто створюю умови для саморозвитку особистості учнів. Одним зі шляхів досягнення зазначеної мети є послідовне використання комп’ютерних технологій на уроках мистецтва.
  Комп’ютер, як і книгу, можна використовувати з великою користю, а можна і на шкоду. Яке ж місце може зайняти комп’ютерна програма в навчанні сьогоднішнього школяра?
Для активізації творчої діяльності на уроці.
    Відомо, що інформація краще засвоюється, якщо вона подається в різноманітному й зручному для її сприйняття вигляді. Навряд чи буде цікаво і запам’ятається школяреві тема «Холодні контрасти Сатурна»» (образотворче мистецтво, 5 клас), якщо про неї дитина довідається з надиктованого конспекту, а самі картини будуть намальовані у підручнику чи вивішені на дошці.




    Відповідно до методичних принципів, мети і завдань предмета програма з образотворчого мистецтва складається з двох головних розділів:
1. Сприймання;
2. Практична художня діяльність.
Найширше використати новітні інформаційні технології можна в першому розділі, адже саме він включає в себе такий вид діяльності як сприймання мистецтва.
   Сприймання мистецтва передбачає формування навичок сприймання й оцінки художнього образу у творах образотворчого мистецтва. Як розділ роботи, сприймання здійснюється на матеріалі шедеврів світового образотворчого мистецтва та творів сучасних авторів. За допомогою комп’ютера діти можуть ознайомитись з мистецькими творами різних майстрів. Оформивши цей сюжет з відповідним текстовим, музичним забарвленням, я дабю можливість школярам поринути в чудовий світ прекрасного.





    Використання відео роликів в практичній частині уроку. Наприклад, якщо неможливим є показ виконання роботи через обмеження в часі або через специфіку виконання певної технології живопису чи графіки. Тема «Монотипія. Осінній ліс» передбачає горизонтальне виконання роботи , діти не можуть прослідкувати поетапність. Тому я зняла на відео а потім продемонструвала.



 В темі «Графічний портрет» неможливо показати повний хід роботи через обмеження у часі і крейда не має тих виражальних особливостей, що графітовий олівець. Тому тут також можна застосувати відео.



Використання ІКТ полегшує організацію та активізує групову роботу на уроці.
Перший спосіб.
7 клас. Тема "Монументальний живопис та його різновиди"
Клас ділиться на групи, кожна з яких діє незалежно від іншої. Група "Мозаїки для приміщення цирку", групу, що займається "Фресками для фризу грецьбкого храму "12 подвигів Геракла" , та третю - "Рельєфи фасаду єгипетського храму". Кожна група освоює свій вид діяльності




Другий спосіб.
6 клас. Тема "Орнаментація форми. Трипільські орнаменти"
Робота кожної групи підпорядковується спільній меті.
Частина дітей орнаментує трипільським орнаментом зерновик, інша таріль, третя – так званий «Бінокль» 


Результативність.
•2012 рік. Іванова Катерина. Міський етап «Ілюстрації до творів Шевченка» І місце. Обласний етап – ІІ місце.
•2013 рік. Качинська Анжела І місце. Бондаренко Максим ІІІ місце. «Гарячі страви споживай та про своє здоров’я дбай» Міський етап
•2014 рік. Панченко Ліза та Качинська Анжела «Права очима дітей». Обласний етап І місце.
•2014 рік . Іванова Катерина. Призер міського конкурсу «Міліція очима дітей»

Висновок
Педагогічно обґрунтоване використання інформаційно-комунікаційних технологій для розвитку творчості може перевести на новий рівень навчальний процес у школі. Але комп’ютер потрібно використовувати тільки тоді, коли він вносить щось нове у вирішенні навчальних завдань. 




Немає коментарів:

Дописати коментар