Художня культура

Художній проект
  Сьогодні на уроці художньої культури хлопці 10 А класу здивували усіх новою інтерпритацією пісні січових стрільців "Заквітчали дівчата стрілецьку могилу". Молодь у нас талановита, креативна, патріотична. У них ще замало досвіду і виконавчої мастерності, але це все перекривається нестримним бажанням самореалізації. 
   У народних піснях, які співались здавна, місце козаченьків займали січові стрільці. Не було гріхом так робити, бо й одні й другі були лицарями народу. Не був проти такої заміни й народ і вслід за стрільцями співав поперемінювані пісні. «Гей на горі там женці жнуть», «Бистра вода», де вже не козак, а стрілець просить отамана, гуцульська сотня виспівувала «Ой їхав я коло млина» і так стрілець задивився на дівчину гожу, що перевернув воза. На свою користь переробили стрільці пісню «Ой у полі верба». Пісню «Пасла дівка лебеді» пристосували теж, бо вона годилася для ходьби в строю. 
   Після Маківки був другий великий бій 2 вересня 1916 року на горі Лисоні під Бережанами, де загинуло 700 стрільців. Смерть підхорунжого Романа Мальованого, похованого під Вільхівцями, вирвала з грудей Романа Купчинського, загальновизнаного серед стрілецтва своїм співцем і поетом «з божої ласки», пісню «Заквітчали дівчатонька стрілецьку могилу», яка відразу ж стала народною піснею. 




Художня культура в сучасній школі як спосіб формування пізнавального інтересу та життєвої компетенції учнів
   На уроці художньої культури на перший план висувається не управління пізнавальною діяльністю учнів, а виховання особистості старшокласника, формування ціннісних ставлень засобами мистецтва. Таким чином, акцент зміщується з викладання знань на осмислення їх цінності в процесі обміну судженнями, позиціями з метою відкриття багатовимірності естетичного бачення світу.
   Головною в методиці викладання стає не інформативна основа подачі матеріалу, а розвиток здібностей учнів до сприйняття і розуміння мови мистецтва, його ролі в житті людей. На відміну від навчальної діяльності, метою якої є „засвоїти”, „повторити”, „закріпити”, „навчити” тощо, для уроків мистецтва характерним стає „відчути”, „створити”, „виразити”, „зрозуміти і прийняти позицію іншого, пережити його стан”. „Мистецькі твори пропонують художні образи, що безпосередньо звернені до сенсорної сфери, емоцій та почуттів людини і спрямовані на те, щоб „захопити” її, примусити співчувати та співпереживати” .

Немає коментарів:

Дописати коментар